Naber … 🙂 , iPad’im yenilendi konusunda iPhone 7 Plus’ım ekranın daki sorundan dolayı KVK teknik servisine gitti demiştim . KVK sorunu çözemeyince Apple Onarım Merkezine gitti cihaz daha sonra onarılıp KVK merkezine gönderildi , onlarda 4 koca gün yanlarında hiç bir sorun yokken bekletip 4.gün bana kargolattılar. Bu süre zarfında araya 6 adet Apple Üst Düzey yetkilisini soktum 🙂 , hakkım kardeş bu benim , cihazım 3 aylık daha , ekranında toplu iğne büyüklüğünde siyah nokta var bu ne demek eyyy Apple ….

7 Plus 128 GB Jet Black’den sonra 7 32 GB Rose Gold’a düştüm , bu cihaz kız kardeşimindi ona cihaz lazım olunca bende evde yedek telefon olarak kullandığımız emektar 5s 16 GB Silver’i çekmeceden çıkarttım.

Yıl olmuş 2017 halen donanımhaber gibi sitelerin forumlarında yada ekşinin başlıklarında sizce 5s almalı mıyım diye sorular geliyor , hayır güzel kardeşim 5s yada 6 almamalısın , en fazla Apple cihazlarında 2 nesil eskiden gelinmelidir. 5s’in 5. yılı doluyor neredeyse nereye alıyorsun hangi amaç ile alıyorsun 🙂 …

Klasik bir hata vardır hepimizin yaptığı , Apple cihazları eskisin yenilerini alalım diye önceki nesil cihazları yazılım ile yavaşlatıyor . Bu büyük bir hata Apple bunu yapmaz sadece Apple değil hiç bir firma kendi bacağına sıkmaz , orada ki hikmet şu , yazılımlar her zaman son teknoloji ile yazılıyor ve ona göre test ediliyor yani 2017 model bir yazılımı 2013 model 5s’e yüklerseniz benim gibi Ferrariden inip Murat 123’e binmiş’e dönersiniz.

Geçen gece Apple iOS 11 ‘in betalarını yayınladı , bende hazır cihaz bende betaları test edeyim dedim. iOS 10 ile birlikte zaten büyük bir işlevselliğini kaybeden 5s , iOS 11 ile resmen öldü.

Size bunları yazdığımın ertesi günü 7 Plus’ımı kargodan almaya gidiyorum sonrada gelir gelmez 5s’i iOS 10.3.2’ye çevirecem sonrada son güncellemesi olan 10.3.3 ‘ü yükleyeceğim , stabil versiyonu da yayınlansa eylül ayında ben iOS 11’i kurmayı düşünmüyorum emektar’a …